Anvelope Run on Flat


Mai devreme sau mai tarziu toti facem pana. Dar s-au inventat anvelopele ROF.  Aflati in continuare ce caracteristici le diferentiaza de anvelopele obisnuite.
Anvelope Run on Flat
Anvelopele ROF, adica Run-on-Flat, pot asigura mobilitate fara mult efort chiar si dupa o pana.
Aceste anvelope  au o structura speciala ce le permite sa functioneze la capacitate limitata, pe o distanta limitata, in vederea evitarii imobilizarii autovehiculului in cazul unei pene.  Pneul prezinta un inel de sustinere si flancuri intarite, care previn avarierea jantei in cazul pierderii complete a presiunii.
Poti merge cu pana pe o distanta de pana la 80 de km.
 
Cu anvelopele Run on Flat, nu vei pierde controlul masinii daca apare o pierdere brusca de presiune. Daca anvelopele obisnuite te pot face sa pierzi controlul in astfel de cazuri, Run on flat ofera mai multa siguranta.
Producatorii acestora recomanda folosirea acestui tip de anvelope pentru vehiculele ce  sunt dotate cu senzori de presiune a anvelopelor,  ce avertizeaza rapid soferul de o pana.
Dupa pana, ca orice alta anvelopa, Run on flat trebuie inspectata. Producatorii sustin ca se poate repara intepatura la nivelul suprafetei de rulare atat timp cat anvelopa nu a fost condusa pe pana sau cu o presiune exagerat de mica. In cazul unei avarii la flancul lateral, anvelopa nu mai poate fi reparata.
Rularea propriu-zisa pe pana, chiar si cu o anvelopa Run on Flat, va duce la distrugerea definitiva a anvelopei.
Run on flat se monteaza si se verifica de ateliere specializate.De asemenea Run on flat  face roata de rezerva inutila.In ceea ce priveste jantele, doar anumiti producatori de anvelope Run on Flat asigura compatibilitatea cu orice fel de model de janta, pe cand alte modele nu sunt compatibile universal.
Din punct de vedere tehnic  este posibil montajul pe orice automobil, dar se recomanda ca doar modelele proiectate pentru anvelope Run on Flat sa le foloseasca ulterior.
 
Alte articole :
Ai dat intr-o groapa? Cam atat te costa.
Sistemul de frânare electronică - EBS
Ce stii despre lamele stergatoarelor tale?
Cum ne dam seama ca trebuie sa schimbam amortizoarele?
Voi ce stiti despre testele de impact (crash tests) ?
Stii sa citesti semnele pe care ti le dau anvelopele?
Invata sa-ti protejezi masina (partea 1)
Invata sa-ti protejezi masina (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 1)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 3)