Istoria Skoda In Poze

Cu Skoda de-a lungul timpului

Numele Skoda inseamna peste 100 de ani de istorie si traditie. Descoperiti-i in paginile noastre.

 1895 - De la bicicletă la motocicletă.

În săptămâna dinaintea Crăciunului anului 1895, mecanicul Vaclav Laurin şi librarul Vaclav Klement din Mlada Boleslav (Cehia) au început producţia de biciclete. Acestea erau numite “Slavia”, în spiritul atmosferei cu tentă naţională de la sfârşitul secolului XIX. Câţiva ani mai târziu, în 1899, firma Laurin & Klement a început să producă motociclete.
 
 
1905 – Primele automobile

După primele încercări de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea, în anul 1905, a început productia de automobile. Primul, Voiturette A. a devenit un mare succes comercial şi simbolul automobilului clasic de producţie cehă. Acesta asigura uzinelor Laurin & Klement o poziţie stabilă pe piaţa internaţională în plină dezvoltare a autovehiculelor.
 
1907 – Societate pe acţiuni

Producţia s-a extins constant , aşa încât fondatorii au iniţiat în 1907 transformarea firmei într-o societate pe acţiuni. In aceasta perioada firma a capatat recunoastere internationala. Fabricile Laurin & Klement s-au extins şi după 1914 a luat parte la producţia de război.
 

1925 – Fuziunea cu Skoda

În anii ’20 a avut loc fuziunea cu un partener industrial puternic pentru a se putea realiza afirmarea pe piaţă şi pentru a putea moderniza producţia, care atunci cuprindea numeroase tipuri de automobile si autovehicule utilitare, autobuse, motoare de avion si maşini agricole. În 1925 intreprinderea a fuzionat cu Uzinele Skoda din Pilsen, ceea ce a avut ca urmare sfârşitul mărcii Laurin & Klement.
 
1930 - După criza economică mondială

În anul 1930 fabricile de automobile s-au separat de concernul Skoda, formanduse Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului - ASAP. După încheierea crizei economice mondiale, intreprinderea a reusit să pătrundă din nou pe piaţă şi să se impună cu modelul Popular.
 
 
1939-1945 - Uzinele Herman Göring

Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului Skoda (ASAP) a devenit parte componentă a Uzinelor germane Herman-Göring şi a trebuit să se orienteze în totalitate în direcţia producţiei de război. Alături de productia de piese de armament, în Mlada Boleslav se montau în timpul celui de al doilea război mondial mai ales diferite tipuri de autovehicule utilitare şi tractoare.
 
1945-1990 După naţionalizare

În 1946 intreprinderea Skoda a fost naţionalizată şi s-a trecut strict la producţia de automobile. În ciuda naţionalizării, intreprinderea a reusit sa produca in continuare modele de calitate (ca de exemplu Spartak, Octavia şi Felicia)Totusi la sfârşitul anilor ’60 aceste modele nu au mai putut ţine pasul cu dezvoltarea tehnică extrem de rapidă din Occident.
 

1991- Fuziunea cu VW

După schimbarea politică din anul 1989 Skoda a inceput căutarea unui partener străin puternic in incercarea de a se impune din nou pe plan international. În decembrie 1990 guvernul ceh s-a hotărât pentru Volkswagen şi la 16 aprilie 1991 noua societate comercial Skoda şi-a reluat activitatea ca Skoda automobilova a.s. În 1994 a fost înlocuită seria de modele de până atunci cu Skoda Felicia care, din punctul de vedere al calitatii şi designului, corespundea etaloanelor internaţionale. Acest model s-a produs în 1.400.000 de exemplare.
 
 
1996 – Un nou nivel de tehnologie

La sfârşitul lunii aprilie a anului 1996 s-a putut sărbători realizarea autovehiculului Skoda cu numărul 1.000.000 de la începutul existenţei sale ca societate comerciala cu o vechime de 5 ani. Totodată a avut loc introducerea unei a doua linii de modele de clasă medie (Skoda Octavia) şi construirea unei hale de montaj, construită după cele mai moderne principii - o unitate de producţie modulară.
 
 
1998 - Skoda produce pentru prima dată 400.000 de automobile pe an.

Aceste automobile se exportă în 70 de ţări din întreaga lume. La această cifră impresionantă a contribuit modelul de succes Octavia, care în 1998 an a fost completat cu versiunea Combi.
 
 
1999 – Škoda Fabia: o nouă clasă

O dată cu lansarea modelului Fabia, care se produce pe o platformă complet nouă, Škoda porneşte la drum şi în categoria automobilelor de clasă mică, stabilind noi etaloane. Ceea ce se reflectă în acordarea premiului I, cu aur, din partea revistei Auto Bild din Austria, şi în numeroase alte distincţii. In 2004 Fabia este reimprospatata cu un design nou si elegant.
 
 
2002 – Modelul Superb

Superb reprezintă marca Škoda în clasa superioară a automobilelor. Designul elegant, detaliile bine gândite, materiale de înaltă calitate şi o ofertă unică în privinţa spaţiului interior sunt mărturii pentru conştiinţa calităţii la Škoda. Cu cele trei modele Fabia, Octavia şi Superb, Škoda se numără astăzi printre cei mai renumiţi producători de automobile şi pune totodată accentul pe tehnica cea mai modernă, aşa cum a făcut-o de la începutul activităţii sale de producţie, în urmă cu peste 100 de ani.
 


2004 – Octavia

Noua Octavia se remarca printr-un desing proaspat si mult mai dinamic, spatiu interior extrem de generos si tehnologia de ultima ora. Deja masina a fost distinsa cu numeroase premii internationale printre care prestigiosul "Volan de aur" in clasa sa, decernat de revista germana "Bild am Sonntag".
 
2005 - Škoda Octavia Combi si Combi 4x4

O interpretare modernă a conceptului Combi este o combinaţie perfectă între confort, performanţă şi control excelente în toate condiţiile, pe şosea sau off-road.
 

2005 - Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS se remarca datorita laturii sale sportive – 200 CP si viteza maxima 240 km/h sunt doar cateva dintre caracteristicile tehnice ale celui mai rapid model de serie Škoda.
 


2006 - Škoda Roomster. A patra familie de modele

Škoda Roomster este a patra familie de modele, Škoda pasind astfel catre un nou segment de piata. Prin inovativul sistem de scaune individuale spate Varioflex, Škoda Roomster redefineste conceptul de spatiu. Designul se distinge prin compartimentarea habitaclului in doua segmente: „Driving Room” si „Living Room”.
 
 
2007 - Škoda Fabia. A doua generaţie.

Bestseller-ul Škoda paseste intr-o noua generatie. Presa si publicul remarca spatiul generos, designul modern si caracteristicile tehnice de care dispune noul model.
 


2007 - Gama offroad Scout.

Škoda Octavia Scout cu tractiune 4x4 si Škoda Roomster Scout se bucura de apreciere din partea publicului.



2007 - Škoda Praktik

O utilitară ce dispune de o capacitate de transport sporită şi confortul unui autoturism. Punctul forte îl constituie raportul preţ/calitate – o importanţă deosebită s-a acordat acestei caracteristici în cazul tuturor modelelor Škoda. Škoda Praktik, model ce a fost construit pe platforma Roomster, se încadrează perfect în tiparul Škoda.
 
2008 - Noua Škoda Superb

Caracterizandu-se printr-un design elegant, o oferta generoasa de spatiu, detalii atent gandite, motoare performante, materiale de calitate si prelucrare superioara, noua generatie Škoda Superb indeplineste toate conditiile unui model de top.
 
 
2008 - Piatră de hotar în producţia modelelor Fabia şi Octavia.

Cele două cele mai bine vândute modele de la Škoda se bucură de multă popularitate. Atât pentru gama de modele Fabia cât şi în cazul modelelor Octavia a fost produs autoturismul cu numărul 2.000.000.
 
 
2008 - Noua Škoda Octavia

Designul atractiv al noului modelului Škoda Octavia pastreaza caracterul fundamental al predecesorului sau: clasic, elegant si atemporal. Conceptia sa moderna si dinamismul liniei sale genereaza un plus emotional.

 
2009 - Škoda Yeti. Şi totuşi el există.

Primul SUV de la Škoda este pregătit să facă faţă provocărilor şi să vă depăşească aşteptările. Yeti este caracterizat printr-o simbioză între designul unic, siguranţă, funcţionalitate şi confort.

 
2009 - Noul Superb Combi.

La succesul celei de-a doua generaţii a modelului de top s-a alaturat şi varianta combi. Noul Superb Combi oferă confort la un nivel de top şi un spaţiu interior deosebit de generos.


 
2010 - Fabia - noua generaţie.

Noile generaţii Fabia, Fabia Combi şi Roomster au debutat în primăvara anului 2010. Acestea impresionează prin design-ul proaspăt, motorizările îmbunătăţite şi dotările atractive.
 



2010 - Noua Fabia RS.

Noua Fabia RS reprezintă vârful de lance al unei noi generaţii de modele Fabia. Cu 180 CP, cutie automată DSG cu 7 trepte, şasiu sport, ş.a.m.d., reuşeşte să fure un zâmbet şi celor mai pretenţioşi şoferi. Modelul este disponibil, pentru prima dată, şi în variantă Combi.



 

Aricole asemanatoare:

Prezentare - Noul Mercedes CLA

Istorie - Marca Mercedes

Istorie - Skoda in cuvinte

Oferta Speciala Piese Skoda