Istoria marcii Aro

Societatea Comercială ARO SA este amplasată în Câmpulung Muscel, un important centru comercial încă din secolul al XIII-lea. Orașul este situat pe drumul european E 574, la 598 m altitudine, pe albia Râului Târgului. Cel mai apropiat aeroport este Aeroportul Otopeni, situat la 20 km de București și la 172 km de Câmpulung.
   Pe amplasamentul actual al S.C. ARO S.A. activitatea industrială a început în anul 1885 prin înființarea unei fabrici de hârtie a companiei Letea. După Primul Război Mondial, fabrica s-a transformat în societate pe acțiuni, producând și celuloză. Între anii 1943-1944 au fost produse elice de avion și echipamente de tragere pentru Întreprinderea de Avioane Brașov, iar între 1954-1957, părți componente pentru industria auto.
   1957 reprezintă anul în care a fost produs primul automobil de teren în România, IMS 57. În anul 1959 a fost lansat modelul îmbunătățit M 59. 1961 reprezintă anul în care începe programul de proiectare și pregătire de fabricație a automobilului M 461, a cărui producție de serie debutează în 1964.

 Prototipul era echipat cu un motor conceput și realizat la Câmpulung sub denumirea de M 207, plasând autoturismul în media performanțelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule 4x4. Acesta reprezintă primul model comercializat la export începând cu anul 1965, în total fiind exportate 53.000 bucăți M 461 în 55 de țări.
   
În 1972 intră în producție gama ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar în 1980 intră în producția de serie gama de automobile ARO 10. În 1984 s-a început producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar în 1989 a motorului L 30 (benzină).  

 Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat în 1997, în variantele de motorizare RENAULT TWINGO și DACIA.
   În același an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO DRAGON.
   Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut în vedere începând cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronunțat caracter utilitar.
   În prezent automobilele ARO sunt aliniate la normele de poluare EURO 2 și EURO 3 (motorizări diesel și benzină) și satisfac cerințele de securitate rutieră activă și pasivă impuse de reglementările internaționale.
   De-a lungul celor peste 45 de ani de activitate industrială în domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380. 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate în proporție de două treimi în peste 110 țări de pe toate cele 5 continenete. 

 

Articole asemanatoare :

Istoria marcii Ford
Istoria marcii Dacia
Istoria marcii Lexus