Istoria marcii Cadillac

Cadillac (automobil), marcă de vehicule de lux și actualmente parte a concernului General Motors, se produce și se vinde în cea mai mare parte în SUA, în afara Americii de Nord.
 
Cadillac Automobile Company a fost fondată în august 1902 de către Henry Leland, un inginer mecanic și antreprenor, din rămășițele companiei Henry Ford Company rămase după plecarea lui Henry Ford. Numele Cadillac a fost dat în cinstea strămoșului său, exploratorul francez Antoine de La Mothe Cadillac, născut Antoine Laumet, fondatorul orașului Detroit, Michigan în 1901. Șapte ani mai târziu, în 1909, Cadillac este cumpărată de concernul General Motors.
  
    În perioada interbelică, Cadillac era o marcă de automobile lux puternice, produse în masă pentru o clasă de beneficiari mai selecți. După al II-lea Război Mondial, impune un stil special care asociază compania cu automobilul clasic american al anilor (1940 - 1950).
 
Cadillac a dat naștere multor accesorii pentru automobile, incluzând sisteme electrice complete, transmisia manual fără ciocnire și plafonul din oțel. Producătorul a dezvoltat trei motoare, dintre care V8 a fost declarat standard pentru industria auto americană.
 
Cadillac a fost primul automobile American care a câștigat prestigiosul Dewar Trophy din partea Royal Automobile Club of England, demonstrând interschimbabilitatea părților sale componente în timpul unui test de fiabilitate în 1908. Această onoare a dat naștere sloganului firmei: "Standardul lumii" (în engleză: "Standard of the world"). A câștigat pentru a doua oară același trofeu în 1912 datorită încorporării pornirii și a luminării electrice pe un automobile de producție.

În mijlocul anilor 1980, perioada în care exportul spre Europa și Japonia era în continuă creștere, Cadillac revine asupra imaginii mărcii și lansează Cadillac Allante, un convertible după design-ul Pininfarina of Italy. Liniile aplicate lui Allante au influențat ulterior modelul Seville, unul de încredere al companiei.

O încarnare de succes a stilului Cadillac - Art & Science (A&S) a fost aplicat în 1999 modelului Evoq prezentat la Salonul Auto de la Detroit.
   În baza aceluiași stil filosofic apar sedanul DeVille și SUV-ul Escalade în 2002 cu o completare sportivă.
   În 2003, Cadillac CTS devine o adevărată revoluție, în mare parte datorită schimbărilor în stilul Matrix. Următoarele succese sunt aduse de Cadillac SRX și Cadillac XLR roadster, inspirat din modelul Evoq.
 
Articole asemanatoare: