Istoria marcii Ferrari

Cu toții suntem de acord că cea mai apreciată marcă auto din lume este Ferrari.
Majoritatea dintre noi iubim mașinile care poartă cu mândrie Căluțul Cabarat pentru performanțele lor, caroseriile desenate de cei mai talentați designeri de la Pininfarina și nu numai, sunetul gutural al simfonicelor motoare V12 sau cel al agresivelor agregate V8, ș.a.m.d.
Totuși, de ce a ales Enzo Ferrari un cal negru pe un fond galben cu steagul Italiei deasupra drept logo pentru mașinile sale? Pentru a ne satisface această curiozitate, cei de la Ferrari au lansat un clip oficial în care ne explică când, cum și de ce Căluțul Cabrat a fost ales să reprezinte mașinile de serie și Formula 1 ale constructorului italian.
Pe scurt, Enzo a spus povestea Căluțului Cabrat o singură dată în toată viața sa.Calul negru a fost pictat pe fuzelajul avionul de vânătoare al contelui Francesco Baracca, un aviator care a luptat în Primul Război Mondial, a cărui familie era foarte apropiată de Ferrari. Părinții lui Francesco, Enrico și Paulina, l-au rugat pe Enzo în 1923 să folosească Căluțul Cabrat pentru noroc în viitoarea sa afacere cu mașini de curse și de serie.Fondul galben reprezintă culoarea orașului în care Enzo s-a născut, a copilărit, și-a văzut visul luând formă reală și a murit. Acesta era atât de îndrăgostit de Maranello încât în duminicile când Scuderia Ferrari participa la Marile Premii din Europa, Enzo urmărea cursa la televizor sau la radio în timp ce lua masa cu familia și apropiații săi.În 1932, în cadrul Marelui Premiu de la Spa (Belgia), logo-ul Ferrari a apărut pentru prima oară pe mașinile Scuderiei Ferrari, echipă compusă la vremea respectivă din modele de competiție Alfa Romeo. Cu toate acestea, Căluțul Cabrat și-a făcut debutul pe o mașină de serie de-abia în 1947, automobilul în cauză fiind legenendarul 125S.

Partea pe care cei de la Ferrari nu ți-o spun în clipul de mai jos este că cel mai mare rival al companiei auto, Porsche, folosește același cal pentru logo-ul său.

Conform legendei, contele Baracca s-a inspirat pentru desenul de pe avionul său de vânătoare după un altul foarte asemănător, folosit de un aviator german din timpul Primului Război Mondial. Ceea ce Francesco nu știa despre Căluțul Cabrat negru al inamicului său înfrânt în luptă este că acesta simboliza de fapt stema orașului Stuttgart, locul de naștere al pilotului german și al tuturor automobilelor Porsche produse în trecut și prezent.
Cam asta este povestea pe scurt din spatele logo-ului Ferrari, și, cum se spune, “restul e istorie”.

Articole asemanatoare:
Istoria marcii Opel
Istoria marcii Maserati
Istoria marcii Renault