Istoria marcii Kia

Kia Motors Company este un fabricant de mașini din Coreea de Sud. În ultimii ani, Kia s-a bucurat de un mare ritm de creștere și a devenit sponsorul principal al "Australian Open" și sponsor oficial al "Davis Cup" în lumea de tenis, la nivel mondial. Kia are în jur de 30,000 de angajați și venituri anuale peste 14 miliarde de USD.
  
Kia Motors este o filială a Hyundai Kia Automotive Group și este a doua companie după mărime din Coreea de Sud cu sediul principal în Seoul.
  
Numele Kia provine de la cuvântul sino-korean "ki", care înseamnă a ieși afară, și terminația "a" ce semnifică Asia. În traducere numele Kia ar însemna "Ieșind afară din Asia".
Mai literar, Kia este un nume person care semnifică "rege", "protector" și "apărător".
   Kia Motors este cea mai veche companie producătoare de automobile din Corea de Sud și a fost fondată pe 9 iunie 1994 ca o companie specializată în producerea cazanelor de oțel și a pieselor de biciclete manual sub marca "Samcholli-Ho".
În 1952 Kia și-a schimbat numele din Kyungsung Precision Industry, iar mai târziu s-a specializat în producerea motocicletelor (începând din 1957), automobilelor (1974) și camioanelor (1962). Începând cu anul 1986, în parteneriat cu Ford, Kia a demarat producerea de automobile, derivate din Mazda. Acestea includ modelul Pride (bazat pe Mazda 121), Avella pentru piața locală dar și pentru export și care au fost vândute în America de Nord și Australasia ca Ford Festiva și Ford Aspire.
   În 1992 Kia Motors America a fost încorporată în SUA. Primele automobile Kia din Statele Unite erau vândute prin patru dealeri din Portland, Oregon, în februarie 1994. De atunci, Kia s-a extins metodic în câte o regiune. Dealerii din 1994 vindeau Sephia, iar la câțiva ani după, gama americană s-a mărit cu Sportage.
  
În 1998, din cauza unor probleme financiare, compania Kia Motors Corp. a fost cumpărată de concernul Hyundai. În rezultatul acestei tranzacții, Kia a reușit să vândă numai în anul 2002 peste un milion de automobile.
   În 2005, Kia și-a îndreptat atenția pe piața europeană și a identificat design-ul ca "motorul de bază pentru creșterea în viitor" ceea ce a dus la angajarea lui Peter Schreyer în 2006 ca Ofițer Șef de Proiectare și creația sa ulterioară a unei noi grile cunoscută sub numele de "Nas de Tigru".

 

Articole asemanatoare :
Istoria marcii Fiat
Istoria marcii Audi
Istoria marcii GM
Oferta Speciala Piese Kia
Service Kia Bucuresti