Istoria marcii Lamborghini

Automobili Lamborghini S.p.A., frecvent numită doar Lamborghini, este un constructor italian de automobile sport, cu sediul în micuțul sat italian Sant Agata Bolognese, de lângă Bologna. Lamborghini este în prezent o companie a producătorului german de autoturisme Audi AG, care la rândul său este deținut de către Volkswagen. Cel mai nou model produs, Lamborghini Reventón, este una dintre cele mai rapide și mai scumpe mașini sportive italiene. Compania a fost fondată în anul 1963 de către omul de afaceri Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916 – 20 februarie 1993), care a deținut o fabrică de tractoare de succes, numită Lamborghini Trattori S.p.A..
 Ferruccio Lamborghini s-a dus să îl întâlnească pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care îl avea. Enzo Ferrari i-a spus să plece și să conducă tractoare, pentru că nu este în stare să conducă automobile. Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a desfăcut ambreiajul de la Ferrari-ul său și și-a dat seama că este produs de aceeași firmă care producea ambreiajele și pentru tractoarele sale. În depozitul său a găsit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie și a rezolvat în acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, și-a promis că nu se va mai duce niciodată să îi ceară acestuia ceva și că îl va bate prin construirea unei mașini sport mai performante. Astfel s-a născut ideea unei mașini sport Lamborghini.
   Ferruccio s-a decis ca mașina sa să aibă un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase și la un Ferrari V12. Noul motor avea 4 came, o cursă scurtă și două valve mari pe cilindru, având o putere surprinzătoare de 350 CP (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu un arbore cotit susținut de șapte rulmenți, pistoane forjate din aluminiu și arbori cu came cu pinion și lanț silențios. Așezarea motorului automobilului a fost proiectată de către Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione.
   Lamborghini a avut numeroși proprietari:
·                     Ferruccio Lamborghini 1963–1972
·                     Georges-Henri Rossetti și René Leimer 1972–1977
·                     falimentar 1977–1984; administrat de către Patrick Mimram 1980–1984
·                     Patrick Mimram 1984–1987
·                     Chrysler Corporation 1987–1994
·                     Megatech 1994–1995 (Permisiune pentru înființarea Lamborghini Latinoamerica S.A.)
·                     V Power, Mycom 1995–1998
·                     Audi AG1998-prezent
  În anul 1964 Lamborghini a lansat modelul 350 GT, iar în 1966 modelul 400GT. Datorită faptului că au scos profit cu aceste două modele, Lamborghini a reuşit să îşi finanţeze proiectele viitoare. În 1966 Lamborghini a prezentat prima sa maşina sport la Salonul Auto de la Geneva, numele său era Lamborghini Miura. Miura a fost maşina care a pus compania Lamborghini pe harta maşinilor exotic

   Următorul model a fost Lamborghin Espada, numită astfel după sabia matadorilor spanioli. Espada avea un motor V12 de 4.0 litri capabil să propulseze maşina la o viteză maximă de 240 km/h, impresionant ţinând loc că maşina a fost lansată în 1968.

În 1971 a fost prezentat lumii primul Lamborghini Countach. Countach provine dintr-un dialect italian care exprimă surprinderea. Numele se datorează lui Nuccio Bertone care a fost extrem de surprins atunci când a văzut mașina prima dată. Lamborghini Countach a fost primul Lamborghini care avea ușile care se deschideau vertical.

   În 1972 Lamborghini a fost nevoit să vândă o parte din compania de tractoare deoarece a falimentat în urma unei comenzi anulate de către un stat Sud American, iar în 1978 Lamborghini a declarat falimentul total. Compania fiind cumpărată de fraţii Mimran. În perioada aceea Lamborghini vindea doar Countach, LM 002 şi Jalpa. În 1987 Lamborghini a fost cumpărat de compania americana   Chrysler   .Sub conducerea lui Chrysler, Lamborghini a creat modelul Diablo. Conducerea americană a introdus de asemenea și noțiunea de confort, lucru care lipsea până acum cu desăvârșire.   În 1994 Chrysler au fost nevoiţi să vândă compania Lamborghini din cauza crizei economice şi politice. Lamborghini fiind cumpărat de firma Megatech, o companie indoneziană condusă de cel fiul cel mai mic a preşedintelui indonezian. Sub conducerea Megatech Lamborghini a scos de la nafatlină modelul Diablo, creând modelul Diablo SV (Sport Veloce), un model cu un motor V12 de 525 cp.     În 1997 Lamborghini a fost vândut companiei Audi AG, care deține și azi brandul Lamborghini. Datorită tehnologiei germane, Lamborghini a devenit una din cele mai căutate supermașini.      Sub conducerea lui Audi, Lamborghini a lansat modelele Murcialago, Gallardo și Reventon.

Articole asemanatoare:
Istoria marcii Mercedes
Istoria marcii Audi
Istoria marcii Seat