Istoria marcii Lexus

  
Lexus este divizia de autoturisme de lux a producătorului japonez Toyota Motor Corporation.
Introdus pentru prima oară în 1989 în Statele Unite ale Americii, Lexus este acum o marcă vândută în toată lumea și a devenit cel mai mare brand din Japonia în vânzările automobilelor premium.Vehiculele Lexus sunt comercializate oficial în peste 70 de țări din lume. Marca Lexus a intrat în rândul celor zece cele mai mari mărci globale japoneze de pe piață și este un participant major în sectorul auto premium. Sediul Lexus este localizat în Toyota, Aichi, Japonia, cu centre operaționale majore în Bruxel, Belgia și Torrance, California, SUA. Lexus a originat din proiectul unui sedan emblematic care a început în 1983. Acest proiect s-a dezvoltat în originalul Lexus LS, care a fost primul vehicul care a purtat marca Lexus la lansarea sa în 1989.
În anii următori, Lexus a adăugat modele sedan, coupé, decapotabile și SUV-uri. În 2005, o versiune hibridă a crossover-ului RX a debutat, iar modele hibride adiționale au fost adăugate ulterior în gama Lexus. În 2007 Lexus a lansat divizia de performanță F marque o dată cu debutul sedan-ului sport IS F, urmat de supercar-ul LFA în 2009.Asamblarea primului Lexus produs în afara Japoniei, RX 330 în Ontario, Canada, a început în 2003. După o reorganizare administrativă începută în 2001 și finalizată în 2005, Lexus își creează propriul design, propria tehnologie și își operează propriile centre de producție, exclusiv răspunzător de vehiculele diviziei. Marca Lexus a fost lansată în Statele Unite în 1989, apoi în UK și Australia în 1990. În final, marca a fost lansată și pe piața din Japonia, în iulie 2005. Modelul compact 250\IS 350, decapotabilul SC 430 și modelul de mărime medie GS350/GS 430 au fost disponibile în Japonia din 2006.
În anumite țări, ca Noua Zeelandă și UK, unde este piața pentru importurile de mașini japoneze, anumite echivalente ale Toyota au fost reasamblate cu logoul Lexus, deși ele diferă de importurile oficiale Lexus. Modelul Lexus LS a fost produs din 1988 și pănă în 1994. Lexus LS, vândut ca LS 400 și LS 430, în Japonia ca Toyota Celsior este o mașină japoneză de lux cu tracțiune față și motor V8 vândută de divizia Lexus a Toyota. Lungimea de aproape 5m îi perimite modelului o clasificare diversă în Europa. Potrivit majorităii reviewurilor, Lexus LS 400 are una dintre cele mai silenționase și mai moderne cabine, iar confortul nu este nici el mai prejos, deși nu se ridică la înălțimea competitorilor germani ca BMW, cu BMW Seria 7 sau Audi A8. Este dovedit că este cel mai fiabil vehicul de lux de mărime mare.   Cea mai puternică trăsătură a modelului LS este probabil designul său exterior. Acesta îl diferențiază de restul modelelor de lux de pe piață prin apariția sa mai degrabă obișnuită. Majoritatea mașinilor de lux încearcă să facă tot posibilul să arate diferit de celelalte mașini de pe piață, însă Luxus apare ca o mașină obișnuită, ceva mai mare decât majoritatea sedanurilor japoneze.    Lexus GS a fost produs din 1991 și până în 1997. Aristo a fost lansat în octombrie 1991, cu două versiuni: cea de 3.0V cu 276 hp (205 kW) motor twin-turbo 2JZ-GTE și cea de 3.0Q cu motor de 226 hp (169 kW) 2JZ-GE. De stil a fost responsabilă celebra casă de design Ital Design. Un al treilea model a fost adăugat liniei Aristo în 1992. Numit 4.0Zi-Four, a venit pe piață cu un motor care se găsea și pe Toyota Celsior/Lexus LS și Toyota Crown Majesta. Tracțiunea pe toate roțile era deja standard, iar producția Lexus GS 300 (JZS147) a început în februarie 1993, la Tahara, fabrica de asamblare din Japonia. Singurul motor disponibil pentru piața de export era 2JZ-GE. 

 

Articole asemanatoare:

Istoria marcii Dacia
Istoria marcii Ford
Istoria marcii Aro