Istoria marcii Maserati

  Istoria mărcii italiene Maserati a început în 1914, la 1 decembrie: atunci s-a născut o nouă companie în Bologna "Società Anonima Officine Alfieri Maserati“. Sediul producătorului este situat acum în Modena.
 
Numele va deveni o legendă a asfaltului de curse, dar și a asfaltului drumurilor. Fondatorii au fost patru din cei șapte frați: Alfieri, Ettore, Ernesto și, mai târziu, Bindo Maserati. Celebra siglă în formă de trident este inspirată de la statuia lui Giambologna, care-l reprezintă pe Neptun, și a fost creată de unul dintre frați, Mario.
  
La Targa Florio, la 25 aprilie 1926, au concurat cu prima lor mațină, un Tipo 26. În clasamentul total a câștigat locul nouă, dar în grupă ei a fost pe primul loc. Câștigurile ce au urmat au adus un prestigiu pe măsură: Grand Prix-ul de la Tripoli și Mille Miglia, în 1929. În același an, Borzacchini, pilotul lor, a stabilit un nou record mondial la categoria de 3-5 litri, care nu va fi depășit decât opt ani mai târziu. Anii ’30 au fost plini de glorie pentru Maserati, atunci au fost marii piloți: Arcangeli, Varzi și Fagioli.

  Totuși, în 1939, Maserati fost preluată de familia Orsi, sub conducerea lui Alberto Massimino. Au urmat alte succese ale raliurilor, Grand Prix Nisa, dar în aceeași perioadă a fost creat și primul automobil pentru carosabil, un A6 Sport care a fost transformat într-un coupé.
 
În 1957, la Grand Prix Argentina, Maserati a câștigat toate cele trei locuri ale podiumului, iar până la sfârșitul sezonului câștigase titlul mondial cu un 250F. Dar marea surpriză a fost când, la sfârșitul anului, Maserati a anunțat că nu mai participă la curse, deși continuă să proiecteze mașini de curse. Și, într-adevăr, a proiectat câteva opere de artă ale domeniului, de exemplu Tipo 60 sau „Birdcage ’61.
  Maserati a continuat cu producerea mașinilor, în ciuda regimului impus de criza petrolului, și a creat unsprezece modele dintre cele mai importante ale istoriei mașinilor de calitate ale Italiei. Ideea diferită de la care a pornit a fost că o mașină de performanță nu trebuie să fie spartană, zgomotoasă și dificil de condus. Ideea a dus la conceptul Grand Tourer, al cărui fondator este coupé-ul 3500GT Touring.

 
Anii ’60 și ’70 au fost destul de tulburi, deoarece Maserati a fost vândut producătorului francez Citroën, care s-a retras la scurt timp. Dar situația s-a redresat în momentul în care a intervenit Alejandro De Tomaso, care a creat un coupé Kyalami și Quatroporte III, ce au adus Maserati-ul înapoi pe piață.
 
Anii ’90 au continuat cu lansări ce au avut mare impact asupra publicului. Un alt eveniment notabil a fost preluarea de către Fiat S.p.A., din 1993. Maserati a fost inițial asociat, în cadrul Fiat, cu Ferrari S.p.A., dar mai recent a devenit parte a unui grup de mașini sport incluzând Alfa Romeo.
 
În zilele noastre, Maserati reprezintă prestigiu, eleganță și lux. Compania rămâne una dintre cele mai nobile mărci din lumea auto, un spirit sportiv în distinsul și exclusivul stil italian. Motoarele capabile de performanțe uluitoare asigură rafinamentul și emoția. Acestea sunt valorile pe care s-a clădit legenda Maserati, care de altfel continuă.
 
Articole asemanatoare:
Istoria marcii Dacia
Istoria marcii Ferrari
Istoria marcii Bentley