Istoria marcii Mercury

Mercury a fost cunoscuta ca divizie Ford pana in 1975, cand a fuzionat cu Lincoln pentru a crea Lincoln-Mercury Division, Ford considerand ca noul brand va fi cunscut ca Lincoln Junior, mai degraba decat varianta de piata Ford.
 
 In 1949, Mercury a lansat primul sau nou look, cu caroserie integrata, in acelasi timp Ford si Lincoln si-au schimbat stilul radical. Apoi, in 1952, Mercury a oferit inca o modernizare modelelor sale. In 1958, Lincoln-Mercury Division si brandul Edsel s-au contopit pentru a forma Mercury-Edsel-Lincoln Division, cu retragerea Edsel in 1960, si de atunci compania s-a numit Lincoln-Mercury Division.Mercury, ca si Edsel, a fost creat de la zero, mai degraba decat sa fie preluat de o companie precum Lincoln.


 
Mercury a inregistrat cea mai buna perioada in anii ’50, cand formula sa de preturi a avut un succes fulminant. Brandul a fost schimbat de cateva ori in istoria sa. In timpul anilor 1940-1950 s-a facut schimbarea intre mai multe tipuri de design.

In timpul anilor 1960, Mercury a inceput sa se distanteze de Ford si a oferit cateva noi modele precum Cougar si Marquis. Dar la sfarsitul anilor 1970 si la inceputul anilor 1980, Mercury a fost din nou asociat cu Ford si imaginea sa a avut de suferit. 
Vanzarile Mercury au atins apogeul in 1983: 480.000 de unitati. De atunci, vanzarile au scazut la mai mult de jumatate, anual. Brandul Mercury este folosit in SUA, Canada si Mexic. In 1999, modelele Mercury au fost redenumite ca Ford atat in Mexic, cat si in Canada.
 
Articole asemanatoare: