Istoria marcii Volkswagen

Cand in 1937 compania numita “Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” a fost infiintata, nimeni nu putea ghicii ca intr-o zi avea sa devina cea mai mare constructoare de masini din Europa. Pe data de 28 May 1937 compania “Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” a fost infiintata. Nu dupa mult timp aceasta isi schimba numele in “Volkswagenwerk GmbH”, pe data de 16 Septembrie 1938.La inceputul anului 1938, in orasul de astazi Wolfsburg, au inceput lucrarile la construirea fabricii de masini proiectate de Ferdinand Porsche.
Pe durata celui de al Doilea Razboi Mondial fabrica de la Wolfsburg si-a schimbat productia pe armament.Peste 20.000 de muncitori, in special prizonieri de razboi, au lucrat la fabrica in acea perioada.
In septembrie 1998, in memoria evenimenteler petrecute in acea vreme, VOLKSWAGEN AG a concretizat o actiune umanitara in memoria celor ce au fost obligati sa lucreze la fabrica.La finele anului 2001 mai mult de 2,050 oameni din 26 de tari au primit ajutoare umanitare din partea Volkswagen.
La sfarsitul lui Iunie 1945, responsabilitatea companiei Volkswagenwerk revine in mainile guvernului britanic.Sub conducerea lui Ivan Hirst productia in masa a Volkswagenului Beetle a inceput.
8 Martie 1950: o noua masina intra in productie, marind astfel orizontul companiei.Volkswagen Bus, cunoscut sub numele celebru in acea vreme VW Bully, a marit semnificativ cererile de productie datorita capacitatii sale multifunctionale.
In 1956 compania se vede nevoita sa deschida o noua fabrica numai pentru VW Transporter, stabilita la Hanovra punand in acelasi timp bazele brandului “Volkswagen Commercial Vehicles”
Muncitorii si conducerea companiei au sarbatorit in 1955 depasirea numarului de productie de 1 milion de masini Beetle.
Pe data de 17 Februarie 1972, Volkswagen sparge recordul de unitati produse: cu peste 15,007,034 unitati ansamblate Beetle-ul invinge legendarul model de la Ford “Tin Lizzy”.
In 1973 Passatul devine primul model al noii generatii de masini Volkswagen care intra in productie cu directia pe rotile fata si un motor cu 4 cilindri racit cu apa.Noul Passat este construit pe o linie noua de productie, cu componente standardizate folosite pentru mai multe modele Volkswagen.
O noua masina se pregateste in uzinele de la Wolfsburg.In Ianuarie 1974 primul Golf este construit, devinind in scurt timp un pretendend in ierarhia Volkswagen.In acelasi an este lansat si sportiva Scirocco a carei productie a avut loc pana in 1981.
In 1976 primul Golf GTI rula pe linia de productie.Masina cu cel mai puternic motor al momentului a creat o furoare reala pe sosele dand nastere unei legende.
Golf 2 este prezent in 1983 cand robotii industriali au aparut pentru prima data intr-o fabrica de productie.
Odata cu lansarea lui Lupo 3L TDI, prima masina care oferea un consum de numai 3 litri la 100 km, in Iulie 1999, Volkswagen scria istoria auto inca o data.
In August 2002, la uzina Volkswagen din Slovacia, productia in masa a modelului Touareg apartinand unei clase luxuriante, este inceputa, ducand Volkswagen intr-un nou segment de piata.
In 2003 productia celei de a cincea generatii de Golf este pornita,aducand masinii un nou dinamism in design si tehnica.

 

Articole asemanatoare:
Istoria marcii Acura
Istoria marcii Aro
Istoria marcii Skoda