Protejeaza-ti masina de uzura accentuata 2

Dupa cum am promis, am revenit cu a doua serie de sfaturi pentru a va proteja masina.

1.            Pornirea motorului
Sunt trei greseli mari pe care le poti face atunci cand pornesti motorul autovehiculului tau:
-              aprinderea farurilor, a sistemului audio si a altor accesorii electronice (numiti mai corect - consumatori electrici) inainte de a actiona porni,
-              apasarea acceleratiei in timp ce rotiti cheia in contact sau turarea motorului imediat cum il porniti,
-              incalzirea motorului (in sezonul rece) prin apasarea pedalei de acceleratie si mentinerea unei turatii moderate, dar constante, pentru o perioada de cateva minute inainte de pornire.
In momentul pornirii, un motor are nevoie de cat mai mult curent electric posibil.
Inainte de a porni motorul este indicat sa opriti radioul, climatizarea si luminile si sa  nu apasati acceleratia pana cand demarati. Inainte de a pleca de pe loc, asteptati 30 de secunde, pana la un minut, pentru a permite uleiului sa atinga toate zonele cheie ale motorului.
2.            Nu ignorati zgomotele  produse de masina !
Unele din zgomotele produse de masina ta sunt normale, altele nu. Fiecare din noi ne-am speriat fie de scartaitul franelor sau de un tacanit sau o bataie la motor, cel mai important lucru pe care il poti face este sa vezi daca sunetul se repeta, daca vine de la masina ta si in ce circumstante apare. In general sunetele nu anunta nimic bun. E important sa verifici masina in momentul in care sesizezi ceva neobisnuit.
3.            Nu uita sa cureti  interiorul masinii!
Indiferent de cum te comporti in masina, interiorul ei tot se va murdari la un moment dat. Sfatul nostru este sa cureti cat mai repede cu putinta, pentru a evita petele care se impregneaza in tapiterie si pentru a proteja aspectul interiorului cat mai mult.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4.            Nu conduceti cu cantitatea minima de carburant!
Cred ca stiti deja ca daca circulati cu becul de la benzina/motorina aprins riscati sa  infundati  injectoarele sau traseul de alimentare cu carburant cu mizeria din rezervor . Circularea cu cantitatea minima de carburant in rezervor poate sa avarieze si pompa de carburant.  Sonda litrometrica (responsabila de masurarea cantitatii de carburant din rezervor) tinde sa prezinte erori daca alimentati frecvent cu cantitati reduse de carburant. Este de preferat sa faceti plinul in loc sa alimentati de mai multe ori cu 5 sau cu 10 litri.
 
 
 
5.            Sfaturi legate de  consumabile
Filtrele de aer imbacsite ingreuneaza combustia, in timp ce sistemul de racire al automobilului care nu beneficiaza de suficient lichid de racire poate sa provoace supraincalzirea si avarierea motorului fara prea mult efort din partea soferului. Daca rulati cu prea putin lichid de parbriz si nu curatati insectele de pe parbriz la timp, riscati ca acestea sa lase pete si sa avarieze parbrizul in timp. Terminalele corodate ale acumulatorului duc la cresterea rezistentei in circuitul electric al automobilului, cresc uzura bateriei in sine si duc la inlocuirea prematura, dar inevitabila, a bateriei. Anvelopele umflate insuficient cresc consumul de caburant si se uzeaza mai repede. Toate aceste probleme se pot rezolva extrem de usor daca le monitorizati si le remediati cat de repede posibil.
Noi va asteptam cu super oferte pentru tot ce aveti nevoie!
 
Alte articole :

Ai dat intr-o groapa? Cam atat te costa.
Sistemul de frânare electronică - EBS
Ce stii despre lamele stergatoarelor tale?
Cum ne dam seama ca trebuie sa schimbam amortizoarele?
Voi ce stiti despre testele de impact (crash tests) ?
Stii sa citesti semnele pe care ti le dau anvelopele?
Invata sa-ti protejezi masina (partea 1)
Invata sa-ti protejezi masina (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 1)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 3)