Beneficiile unui intercooler

Putere mărită pe toată plaja de viteze, consum scăzut de combustibil, eficienţa motorului
îmbunătăţită, reducerea emisiilor poluante, mai puţină presiune termică asupra motorului -
acestea sunt numeroasele motive pentru a răci aerul rezultat din combustie ale motoarelor turbo
cu ajutorul unui intercooler.

Trebuie făcută diferenţa clară între două tipuri de răcire.
1 ) Răcirea directă, atunci când un intercooler este amplasat în partea din faţă a mașinii și este răcit de aerul de afară; 
2)  Răcire indirectă, când un refrigerant circulă prin intercooler iar căldura este eliminată în atmosferă.

Numărul de vehicule echipate cu turbosuflante crește în fiecare zi. Aproape toate vehiculele turbo sunt echipate și cu intercooler, iar acest fapt are rezonanţe și pe piaţa pieselor de schimb.
Răcirea indirectă are un impact direct asupra economiei de combustibil și reduce emisiile de CO2.
Experţii în management termic ai Behr Hella au lărgit gama pentru a include “radiatoare cu încărcare indirectă” pentru prima dată.
Acestea ajută atât la reducerea consumului de combustibil, cât și la reducerea emisiilor poluante. Astfel, acestea joacă un rol major în respectarea atât a normelor Euro 5 pentru autoturisme și vehicule comerciale, cât și Euro 6 pentru vehicule comerciale.
Un radiator cu încărcare indirectă intermediar este, în general, necesar în vehiculele comerciale
moderne cu încărcare de presiune în două etape.
Răcirea aerului cald crește densitatea acestuia în cilindru și scade temperatura combustiei.
 Un astfel de cooler folosește un refrigerant la răcire, nu aer.
Căldura este transferată, întâi către refrigerant, iar apoi este canalizată printr-un radiator
și eliberată în atmosferă. Performanţa de răcire este îmbunătăţită considerabil, fapt care scade
emisiile de oxid de nitrogen eliberate în timpul combustiei.
Cel mai important este că temperatura aerului în timpul admisiei poate fi adaptată
în funcţie de situaţie și, astfel se produce temperatura optimă pentru funcţionarea motorului.
Cu cât crește presiunea aerului, densitatea mărită a aerului și temperatura mai mică la admisie cresc performanţele motorului. Toate acestea permit micșorarea motoarelor și reducerea consumului de combustibil și, astfel, a emisiilor.
Puteti gasi si pe site-ul nostru oferte legate de  sistemul de racire al motorului.
 
Articole asemanatoare
Disc frana Delphi - Siguranta si Eficacitate
Arcurile elicoidale Kayaba
Filtre de habitaclu Purflux
Calpete turbionare vs Clapete laminare