Ce spun anvelopele despre masina ta

Ce spun anvelopele despre masina ta?

 

Stiti proverbul : „spune-mi cu cine te-mprietenesti, ca sa-ti spun cine esti”? Atunci  arata-mi anvelopele ca sa-ti spun ce probleme are masina ta.
Uzura anvelopelor trebuie sa fie egala, de pe o parte pe alta, fara taieturi, elemente lipsa si alte defecte. Fiindca este vorba despre singura parte a masinii care ne tine efectiv pe drum, trebuie sa ale acordam pneurilor atentia cuvenita. Se recomanda o inspectie vizuala lunara a anvelopelor, in cadrul careia sa monitorizati atat presiunea din acestea, cat si starea efectiva a fiecarui pneu in parte.
Ce spun semnele :
 
1. AMBELE MARGINI ALE SUPRAFETEI DE RULARE SUNT UZATE
Desi este posibil ca vehiculul sa nu aiba niciun defect propriu-zis, anvelopele respective ar putea fi compromise prin rularea pe distante indelungate cu o presiune necorespunzatoare. In cazul in care nu au fost umflate la nivelul recomandat de constructor, acestea s-au uzat pe ambele margini, prezentand urme atat pe partea dinspre drum, cat si pe partea dinspre sasiul vehiculului. In majoritatea cazurilor, s-ar putea sa observati uzura cand va fi prea tarziu, fiind necesara inlocuirea anvelopei.
 
2. UZURA PE MIJLOCUL SUPRAFETEI DE RULARE
Daca partea centrala a suprafetei de rulare are o uzura uniforma, dar pronuntata in comparatie cu restul anvelopei, vorbim despre un pneu care a fost umflat prea tare si a fost condus multa vreme in acest regim. Din pacate, acea suprafata este un element cheie al aderentei, fie ca vorbim despre viteze mari sau mici, rularea cu anvelope uzate pronuntat la acel nivel fiind periculoasa. La fel ca in cazul de mai sus, se recomanda inlocuirea.
 
3. UZURA PE MARGINEA INTERIOARA A ANVELOPE
Daca anvelopa este uzata la partea dinspre sasiul vehiculului, vorbim despre o potentiala probleme de aliniere ale rotii. Problema poate fi rezolvata doar printr-o vizita la service pentru verificarea suspensiei, a bieletelor de directie si a unghiului de cadere a rotilor. In cazuri extreme, problema poate duce la derapaje necontrolate in momente dificile sau pe supfrafete umede, ca sa nu mai vorbim despre pene si alte riscuri.
 
4. UZURA PE MARGINEA EXTERIOARA A ANVELOPEI
Adancimea minima a "santurilor" anvelopei auto este 1.6 milimetri in Romania. Insa, se recomanda precautia inca de la o adancime dubla a santurilor.
Un nivel de uzura pronuntata la nivelul marginii anvelopei, respectiv locul in care suprafata de rulare se intalneste cu flancul lateral, uzura care apare la partea dinspre exterior a anvelopei. Acest tip de uzura apare in doua situatii: conducerea in regim sportiv, cu sau fara exagerari, sau probleme de aliniere ale rotii. Indiferent de cauza lor anvelopele si-au pierdut din proprietatile ce tin de aderenta si performante si ar putea sa necesite inlocuirea daca uzura este prea pronuntata in raport cu restul suprafetei de rulare si cu normele legale. Mai mult decat atat, o geometrie corecta a suspensiei va asigura atat o uzura normala a anvelopelor, cat si un nivel corect al manevrabilitatii.
 
5. UZURA INEGALA SAU GALME
 
 
               
 Daca o anvelopa manifesta puncte in care uzura este mai accentuata, care arata ca un fel de stersaturi ale suprafetei de rulare, ar putea fi un simptom al rotilor echilibrate prost sau al amortizoarelor defecte sau necorespunzatoare. Daca roata prezinta batai in timpul mersului, ar putea fi vorba despre o echilibrare defectuoasa, piederea unui plumb de pe janta sau producerea unor "galme" pe fondul imperfectiunilor de pe drum. In multe dintre aceste cazuri, anvelopele respective sunt atat un pericol pentru cel care le foloseste, cat si pentru cei din jur.
 
Va asteptam cu ofertele noastre speciale pentru anvelope aici.
 
Alte articole :
 
Ai dat intr-o groapa? Cam atat te costa.
Sistemul de frânare electronică - EBS
Ce stii despre lamele stergatoarelor tale?
Cum ne dam seama ca trebuie sa schimbam amortizoarele?
Voi ce stiti despre testele de impact (crash tests) ?
Stii sa citesti semnele pe care ti le dau anvelopele?
Invata sa-ti protejezi masina (partea 1)
Invata sa-ti protejezi masina (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 1)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 3)