Clapete turbionare vs Clapete laminare

Galeriile de admisie Pierburg ca cele folosite în vehicule Otto şi diesel au, în multe cazuri, clapete turbionare sau laminare în orificiile de admisie.
Clapetele turbionare
Mod de functionare Clapeta TurbionaraClapetele turbionare produc un turbion (vârtej) pe axul cilindrului. Acestea sunt utilizate la vehiculele diesel pentru a îmbunătăţi amestecul aer-combustibil la viteze scăzute al motorului. În acest scop, aerul este condus catre fiecare cilindru prin două canale separate din galeria de admisie.
Unul dintre aceste două canale poate fi închis cu o clapetă turbionară, ceea ce crează un vârtej de aer curat. Un amestec mai bun reduce consumul de combustibil şi emisiile poluante. La viteze şi cupluri mai mari ale motorului, clapeta turbionară se deschide pentru a se atinge un nivel mai bun de umplere cu aer.
Clapetele turbionare se deschid şi în momentul pornirii motorului şi în condiţii de turaţii mari.
La motoarele Opel Twinport, clapeta turbionară reduce pierderile de acceleraţie în timpul funcţionării cu sarcină parţială.
 
Clapetele laminare
Clapetele laminare produc un vârtej în axul cilindrului. Acest lucru se realizează prin diviziunea canalului
de admisie al aerului în două canale separate, dintre care unul poate fi întrerupt printr-o clapetă
laminară, sau prin rotirea unei clapete în calea fluxului de aer.
Clapetele laminare sunt utilizate în vehicule pe benzină cu injecţie directă (de exemplu în cazul motoarelor FSI) pentru a se obţine o sarcină stratificată. În timpul funcţionării cu sarcină stratificată, realizată prin acest flux de aer produs în mod special şi prin geometria specială a pistonului, amestecul aer-combustibil este aglomerat direct în jurul bujiei şi aprins.
În acest mod se obţine un flux de aer curat în zonele periferice ale camerei de ardere. Aerul curat serveşte ca izolator în timpul combustiei şi reduce pierderile de căldură.
Prin decelerarea motorului se obţine o şi mai accentuată reducere a consumului. La viteze şi cupluri mai mari ale motorului, clapeta laminară este deschisă pentru a obţine un nivel de umplere mai bun. În timpul aşa-numitei funcţionări omogene, motorul funcţionează ca un motor cu injecţie convenţional, dar oferă o eficienţă mai mare datorită compresiei crescute.
Acest lucru permite o reducere a consumului de combustibil în gama de de viteze scăzute a motorului, fără a înregistra pierderi de putere sau cuplu la viteze mai mari ale motorului.
 
Articole asemanatoare
Disc frana Delphi - Siguranta si Eficacitate
Arcurile elicoidale Kayaba
Filtre de habitaclu Purflux
Accesorii ce confera unicitate masinii tale  - Jante Autec