Istoria marcii Acura

Acura este divizia de autoturisme de semi-lux a concernului Honda. Lansată pe 27 martie 1986, Acura a fost primul brand auto de lux japonez din lume și primul care să concureze cu regii luxului din Europa și America. Brandul Acura a fost produs în America de Nord deoarece Japonia a impus restricții voluntare la export pentru piața americană, aceasta reprezentând o oportunitate pentru producătorii japonezi să exporte mai multe modele scumpe.

  Anii 1980 – După un deceniu de cercetare, Honda a deschis un număr de 60 de showroom-uri în America de Nord în anul 1986 pentru a sprijini divizia proprie, Acura. Primele modele apărute au fost: Legend din clasa executivă, un sedan cu motor V6 și Integra din clasa compactă, disponibilă ca hatchback în trei sau cinci uși. Succesul acestor modele a dus la concurența dintre brand-urile japoneze de lux: Lexus (Toyota) și Infiniti (Nissan).

Anii 1990 – În 1991 Acura a introdus NSX, un model sport propulsat de un motor V6 și cu tracțiune spate. NSX (acronim pentru "New Sports eXperimental") a fost anunțată ca prima mașină japoneză capabilă să concureze cu Ferrari și Porsche. Servind ca imagine pentru Acura, NSX a fost prima versiune de producție din lume complet din aluminiu.

   Istoria sa include și numeroase inovații tehnologice, printre care și primele aplicații de navigație cu sistemul inclus în panoul de bord, bluetooth pentru telefonul mobil și sunet surround DVD-audio. Acura a fost, de asemenea, primul producător japonez de mașini de lux  care și-a dezvoltat și fabricat produsele în America de Nord, începând cu modelul Acura 2.2CL coupé din 1997. Azi, aproape două treimi din mașinile Acura vândute pe piața americană sunt proiectate, dezvoltate și fabricate în America de Nord. În 2005, divizia Acura a înregistrat cel de-al treilea an consecutiv cu recorduri la cifrele de vânzări.

   Cele mai căutate modele sunt Acura TL sedan, cel mai vândut sedan de lux al Americii în 2004; SUV-ul Acura MDX; popularul sedan sport TSX. În 2006, Acura a introdus două modele noi - Acura MDX și SUV-ul RDX. Echipat cu un motor turbo de 2.3 litri, în patru cilindri, și tehnologia Super Handling All-Wheel Drive, modelul RDX îmbină funcțiile de SUV cu performanțele unui sedan sport. RDX a fos lansat comercial în vara lui 2007.

   Pentru anul 2009, Acura a anunțat un nou crossover de lux numit ZDX, prezentat deja ca și concept sub aceeași denumire. Acesta a fost primul model desenat de către Michelle Christensen în studioul de design Acura localizat în Torrance, California de Sud. Modelul se bazează pe Acura MDX, utilizând motorul de 3.7 litri V6 (300 CP) al acestuia și sistemul SH-AWD. Modelul de producție al ZDX a debutat în cadrul Salonului Auto Orange Country din California de Sud pe 15 octombrie 2009 și a ieșit pe piață în luna decembrie a aceluiași an. La Salonul Auto de la New York din 2010, Acura a dezvăluit TSX break, versiune care a ieșit pe piață în toamna anului trecut.

   De la începuturile sale ca brand, Acura a implicată în sporturile cu motor americane, în special în Sports Car of America (SCCA) și în seriile IMSA GT Championship.Începând dina nul 1991, Acura a juns la un acord cu Comptech Racing pentru utilizarea motorului V6 de la NSX la prototipul Camel Lights Spice al celor de la Comptech. Acura a participat la campionatul Lights în același an, incluzând o victorie pe categorie la 24 Hours of Daytona. În anul 1992 1993, Acura și Comptech vor participa din nou la campionatul Lights, vor avea încă o victorie la Daytona în 1992 și una la 12 Hours of Sebring în 1993.

 

Articole asemanatoare :

Istoria marcii Lexus
Istoria marcii Dacia
Istoria marcii Jeep