Istoria marcii Infiniti

Infiniti este un constructor de autoturisme de lux, divizie a concernului Renault-Nissan.

Momentul oficial al nasterii Infiniti coincide cu prezentarea primelor doua modele, Infiniti Q45 si Infiniti M30, la acelasi salon de la Detroit, din ianuarie 1989, unde avusese loc si premiera lui Lexus LS. Iar daca Toyota tintea prin limuzina sa clientii de Mercedes S Klasse, Nissan isi alesese celalalt rival din Germania, BMW. Astazi, dupa aproape 20 de ani de la aparitia in public, stimulati atât de cresterea pietei europene, cât mai ales de caderea celei americane, japonezii de la Nissan au decis ca a venit vremea sa debarce pe batrânul continent. Si pentru a nu-si lasa imaginea in voia dealerilor Nissan Infiniti , prima grija a staff-ului ce si-a stabilit cartierul general in Elvetia a fost sa-si creeze propria retea de dealeri. in paralel, au fost alese cele mai potrivite modele din gama capabile sa cucereasca piata europeana, acestea fiind supuse unui amplu proces de revizuire conform cu gusturile si regulile acestui colt de lume, cu locuitori mult mai pretentiosi decât americanii. Evenimentul de lansare oficiala a coincis cu Salonul Auto de la Paris. O luna mai târziu, ziaristii europeni erau convocati in Franta, lânga Marsilia, pentru a vedea la lucru modelele Infiniti.
Linia europeana a Infiniti cuprinde, asadar, un Infiniti sedan si un Infiniti coupé, ambele din segmentul mediu, botezate Infiniti G37, un SUV, Infiniti FX, cu doua versiuni de motorizare, 37 si 50, si un crossover, Infiniti EX37. Lipsesc gamele M (clasa D, similar cu Serie 5 si C Klasse), ce va sosi probabil in Europa ulterior, si Infiniti QX56, giganticul SUV despre care e greu de crezut ca ar gasi cumparatori cu usurinta pe aceasta parte a Atlanticului. Revenind la modelele introduse, rivalul nedeclarat al lui G este Serie 3 de la BMW, sedan si coupé,
iar SUV-urile tintesc clientii lui X3 si X5 (si am spune noi si X6). Teoretic, pentru ca practic potentialii cumparatori vor veni pentru inceput din toate directiile. Trebuie spus insa ca atât cei de la BMW, cât si de la celelalte companii premium germane, Audi si Mercedes, au de ce sa-si faca griji. Si inca ceva: desi au existat unele comparatii cu Porsche, indeosebi Cayenne, nu credem ca face obiectul.

Infiniti FX37 si Infiniti 50S
Cel mai impresionant model, si care va atrage probabil in urmatorul an cel mai mult atentia, este Infiniti FX. Cu un renume despre care aminteam mai sus, el asigura nu doar performantele cautate de unii cumparatori, dar mai ales imaginea, statutul indispensabil unui posesor de masina de lux. Designul sau pastreaza suficient de mult din aspectul generatiei anterioare, este de-a dreptul original, iar senzatia pe care o resimti in interior nu lasa loc de indoieli in materie de calitate si confort. Mai mult, versiunea Infiniti FX50S agreseaza pur si simplu asfaltul gratie puterii sale generate de motorul V8 5.0 litri, gâdilând astfel si orgoliile celor care iubesc puterea in toate formele sale. Performantele nu se bazeaza insa doar pe cei 390 CP sau pe cuplul de 500 Nm. Transmisia integrala permanenta si suspensiile active sunt alte doua argumente solide pe sosea pentru oricine vrea sa se convinga, iar dispozitivele hi-tech, cum este Around View Monitor, tin pasul cu competitia europeana. Alte gadget-uri disponibile ar fi Intelligent Cruise Control, Scratch Shield, vopseaua care se reface singura dupa ce a fost zgâriata, dar si deja popularul Bluetooth. O mentiune aparte merita Rear Active Steer, puntea spate care vireaza odata cu cea din fata, cu doar câteva grade, dar suficient pentru a conferi o incredibila stabilitate masinii in viraje.
Versiunea mai cuminte, Infiniti FX37, desi se bazeaza pe un motor puternic, 3.7 litri, 320 CP (derivat din fabulosul 3.5 litri de pe Nissan 350Z), nu este la fel de spectaculoasa, in termeni relativi (totusi, accelereaza in 6,8 secunde, fata de 5,8 secunde, de la 0 la 100 km/h), insa poate fi o alternativa pentru cei care nu vor sa consume tot rezervorul intr-o singura zi. Cutia automata secventiala in 7 trepte, gândita special pentru Europa, este de-a dreptul incântatoare. Actiunea sa adaptativa, care ii permite sa „gândeasca“ momentele in care schimba treptele, asigura, de exemplu, o retrogradare surprinzatoare la frânarea brusca, inainte de viraje. De asemenea, trecerea de la o treapta la alta este extrem de lina, comparabila cu o cutie CVT. Nu in ultimul rând, la interior, Infiniti FX se lauda doar cu materiale de top, scaune din cea mai fina piele, confortabile, finisaje de lemn si un ceas simpatic pe consola centrala, in vreme ce insonorizarea este una dintre cele mai bune pe care le-am sesizat pâna acum la automobilele premium.

Infiniti EX37
Ceva mai mic decât Infiniti FX, dar pastrând linia impusa de cel mai mare model din gama, Infiniti EX este un veritabil crossover, cu o garda la sol medie si un motor despre care am vorbit deja, 3.7 litri, si care constituie, de altfel, elementul comun al intregii linii Infiniti. Ba chiar, datorita greutatii mai mici, acceleratia a câstigat 0,4 secunde. Infiniti este mai cuminte, fara a intelege gresit acest termen, dar asigura acelasi nivel de confort, cu un interior asemanator si gadgeturi ce se apropie, fie ca vorbim despre echiparile standard, fie despre optionale, de Infiniti FX. Transmisia Infiniti AWD inteligenta este si ea prezenta, la fel ca si Infiniti Around View Monitor (a fost primul model care a primit aceasta jucarie), cutia automata in 7 trepte si vopseaua Scratch Shield.

InfinitiG37 sedan si coupé
Desi vorbim despre aceeasi platforma si acelasi motor, linia Infiniti G este cu totul si cu totul altceva fata de SUV-urile marcii. Personal, indraznesc sa compar aceste modele, dar mai ales coupé-ul, cu Nissan 350Z din multe puncte de vedere. E drept, nu este greu de facut comparatia, de vreme ce utilizeaza platforma sa (upgradata si ea in 370Z). Una peste alta, Infiniti G37 coupé ar putea fi considerat un 370Z de lux, cu mai mult spatiu (2+2), mai mult confort, dar un feeling foarte apropiat. Aspectul sau este deopotriva original si rafinat, sportiv si elegant. Nu seamana cu nimic de pe piata si totusi aminteste stilul sport japonez. Cât despre senzatiile traite la volan, sunt foarte greu de descris. Desi am condus atât versiunea cu cutie automata (placuta, moderna si destul de practica), cât si cea manuala, aceasta din urma poate fi considerata devastatoare pentru o persoana care iubeste masinile sport. Motorul V6 isi atinge in acest caz performantele maxime, greutatea redusa a masinii asigurând o acceleratie de 5,8 secunde si o viteza maxima de 250 km/h, limitata electronic (cel putin teoretic, deoarece acul a depasit destul aceasta valoare). Amplasarea motorului in spatele puntii spate contribuie din plin la echilibrarea maselor, impreuna cu tractiunea spate generând o dinamica impresionanta a vehiculului, in care ESP-ul (care a fost setat sa intervina extrem de discret) devine aproape inutil.
 
Articole asemanatoare: