Istoria marcii Land Rover

  De la primul model din 1948, numele Land Rover a devenit sinonim, la nivel global, cu vehiculele cu transmisie integrală definitorii. Printre acestea, Defender, Freelander, Discovery și Range Rover au evoluat pentru a satisface fiecare cerință de stil urban, confort și capacități off-road inegalabile. E o poveste remarcabilă ce se confundă cu însăși istoria 4x4.
   Land Rover este un producător auto britanic cu sediul în Gaydon, Marea Britanie, și care este specializat în vehicule cu tracțiune integrală. Este deținut de compania indiană Tata Motors, formând o parte din subsidiarul său Jaguar Land Rover. Este al doilea cel mai vechi brand de vehicule cu tracțiune integrală din lume, după Jeep.
   Land Rover a început ca un vehicul specific, cunoscut inițial simplu Land Rover, lansat de compania Rover Company în 1948 și dezvoltat într-un brand care conținea o gamă de automobile cu tracțiune integrală, incluzând Defender, Discovery, Freelander, Range Rover și Range Rover Sport. Land Rover-urile sunt asamblate astăzi în Halewood și Solihull, în timp ce cercetarea și dezvoltarea au loc la Gaydon. Compania a vândut 194.000 de vehicule în toată lumea în anul 2009.
      Land Rover a avut mai mulți deținători pe parcursul istoriei sale. În 1967, compani Rover Company a devenit parte a Leyland Motor Corporation, iar în 1968 Leyland Motor Corporation s-a unit cu British Motor Holdings pentru a crea British Leyland. În anii 1980 British Leyland s-a divizat, iar în 1988 grupul Rover, incluzând Land Rover, a fost cumpărat de British Aerospace. În 1994 Rover Group a fost achiziționat de BMW. În 2000 Rover Group a fost divizat de către BMW, iar Land Rover a fost vândut companiei Ford Motor Company, devenind parte a Premier Automotive Group din cadrul Ford.  În iunie 2008 Ford a vândut Land Rover și Jaguar Cars companiei Tata Motors.
  
De-a lungul ultimilor 55 de ani, gama de vehicule Land Rover a evoluat și a devenit sinonimă cu robustețea, durabilitatea, confortul și stilul elegant. An de an, modelele Land Rover au redefinit categoriile 4x4 din întreaga lume.
 
Range Rover
  
   La mijlocul anilor 1960, cu Land Rover deținând poziția fermă de clasic al designului funcțional, nou înființata divizie de Proiecte Vehicule Noi a efectuat o călătorie de cercetare în Statele Unite. Aceasta a avut drept rezultat designul Range Rover. Născut din gândirea curajoasă a lui Land Rover, a fost prezentat presei în iunie 1970 și s-a bucurat de o recunoaștere imediată. Lansarea modelului Range Rover a fost considerată un succes decisiv și a fost aclamat ca primul model veritabil de vehicul multifuncțional - un vehicul de transport capabil și practic ce poate substitui la nevoie un vehicul de transport expres de cursă lungă. În prima jumătate a anilor 1980, acest lider mondial al vehiculelor a trecut prin mai multe schimbări și îmbunătatățiri. Pe lângă apariția unui model cu patru uși, o variantă mai luxoasă a apărut în prim-plan treptat, iar scaunele cu tapițerie din vinil și interiorul minimal de pe modelul Range Rover original au fost înlocuite cu sistemul de aer condiționat și niveluri superioare de capitonaj. Ediția Vogue a ajuns să simbolizeze cel mai nou pachet de dotări de siguranță pe care-l cunoaștem atât de bine astăzi.
  
O a doua generație Range Rover a fost introdusă în 1994. Noua sa caroserie combina liniile de design de pe vechiul model cu o formă mai contemporană, în timp ce modificările mecanice au vizat versiunile noi și mai puternice ale fidelului motor V8.
   În 2001 s-a lansat noul Range Rover. Este cu siguranță cel mai capabil vehicul de lux din lume, cu șasiu, suspensii, tren de rulare și design noi. Noul Range Rover continuă povestea remarcabilă a unui vehicul remarcabil.
 
Discovery
  
   Primul model Discovery - lansat în 1989 - a reprezentat o distanțare curajoasă de Land Rover. Forma complet nouă includea multe trăsături de design distinctive precum aspectul exterior vertical, linia umărului coborâtă, acoperișul în trepte și farurile Alpine de acoperiș la spatele vehiculului. Și nu s-a oprit totul la design. Discovery a fost lansat împreună cu tehnologii avansate, precum tracțiunea integrală permanentă 4x4 și legendara tehnologie Hill Descent Control (control la coborârea în pantă) ca dotare standard. Deși un vehicul complet nou, era vizibil un model Land Rover.
   Cu o dezvoltare continuă, Seria II a apărut în 1998. Menținând încă silueta convențională a modelului Discovery, fiecare panou de caroserie este nou, cu excepția hayonului.
În 1999, Discovery a fost desemnat "Vehiculul utilitar sport al anului" de către revista Automobile – anunțând succesul Land Rover în SUA. În 2003 a fost lansat un nou model Discovery 2003 rafinat și extrem de capabil, prezentând noua față a familiei Land Rover.
  
2004 marchează momentul de vârf în cuprinzătorul patrimoniu Discovery , o dată cu lansarea noului model Discovery 3. Curajos, pur și plin de convingere, acest nou model va redefini categoria de lux SUV încă o dată. Designul extrem de funcțional se combină cu tehnologia inteligentă și puternică în, probabil, cel mai bun vehicul de teren cu șapte locuri din lume.
  
Freelander
  
Freelander a fost prezentat lumii și s-a bucurat de o largă apreciere din partea criticilor în septembrie 1997 la Salonul Auto de la Frankfurt. A lansat Land Rover într-o nouă zonă a pieței de vehicule 4x4 destinate timpului liber și a extins atractivitatea brand-ului dincolo de cumpărătorii tradiționali de vehicule 4x4. Pe parcursul unui an, vânzările modelului Freelander s-au dublat, iar acesta a devenit modelul 4x4 cu cele mai mari vânzări din Regatul Unit. Plaja extinsă de aptitudini, de la manevrabilitatea specifică unei berline la robustețea off-road autentică Land Rover s-a dovediti irezisitbilă pentru cumpărători. De la început, modelul Freelander a oferit tehnologie inovatoare într-o formă directă. Tehnologii precum Hill Descent Control (Control la Coborârea Pantelor) - proiectate perfect pentru a asigura tuturor conducătorilor încrederea de a explora legendarele aptitudini off-road oferite de un Land Rover. Gama de versiuni disponibile a contribuit la creșterea atractivității - trei configurații de caroserie distincte într-un break practic cu cinci uși și un model sport cu trei uși în versiunile cu acoperiș rigid sau pliabil, cu variante de echipare cu motoare pe benzină sau diesel.
  
În 2001, Land Rover a anunțat noua gamă de modele Freelander echipate cu motoare V6, un motor turbodiesel nou și îmbunătățit, o transmisie nouă automată CommandShift(TM) și îmbunătățiri extinse în întreaga gamă. În 2004, noua gamă Sport a adus o dimensiune proaspătă gamei Feelander. Cu o construcție a suspensiei coborâte și îmbunătățite și roți de 18", acestea combină dinamica sportivă cu cele mai înalte niveluri de confort pentru conducător și pasageri.
 
Defender
  
Produs pentru prima dată în 1948, istoria acestui vehicul unic dezvăluie o viziune de proiectare de o consistență remarcabilă, de la cele mai vechi modele până la modelul Defender de astăzi, mai mult de 55 de ani mai târziu.
  Utilizat pe scară largă în întreaga lume, datorită abilității sale de a ajunge în cele mai inaccesibile părți ale planetei, Defender este opțiunea numărul unu pentru exploratori și aventurieri deopotrivă.
   Primul Land Rover a apărut în 1948 - un vehicul utilitar splendid de simplu și de ingenios. Frații Spencer și Maurice Wilks, creatorii Land Rover, lucrând la fabrica din Solihull, au proiectat un vehicul simbol ce combina simplitatea utilitară și calitatea robustă și fiabilă. La mijlocul anilor 1950, numele de Land Rover s-a consacrat definitiv ca un sinonim pentru durabilitate și excelență off-road. Utilizatorii din domeniul militar și agricol, precum și din sectoare ca serviciile de salvare și urgență au regăsit în Land Rover calitățile pe care le apreciază la un vehicul. Iar în 1959 modelul Land Rover cu numărul 250,000 a ieșit de pe linia de producție.
  Cu o creștere continuă pe piața principală a vehiculelor cu transmisie integrală în anii 1960, Land Rover a continuat să evolueze. Cererea pentru aptitudinile sale unice a crescut puternic și s-au fabricat versiuni cu ampatament variabil și stil diferit de caroserie pentru a îmbunătăți flexibilitatea și capacitatea de muncă.
Exploratorul perfect putea fi de acum gasit in intreaga lume.
  
Cu lansarea modelului Discovery în 1988, acest vehicul deja legendar s-a făcut cunoscut sub numele de Land Rover Defender. Pe modelul Defender actual, patrimoniul indiscutabil al modelului 4x4 original este combinat cu tehnologia inovatoare, precum sistemul de control electronic al tracțiunii de la Land Rover. Defender este un vehicul echipat complet pentru toate situațiile - și continuă să evolueze și să se dezvolte până în ziua de astăzi.
 
Articole asemanatoare:
Istoria marcii Jeep
Istoria marcii Nissan
Istoria marcii Renault