Istoria marcii Suzuki

Suzuki Motor Corporation este o companie multinațională japoneză, care are veniturile asigurate de fabricarea de automobile și motociclete. Marca Suzuki este al doisprezecelea cel mai mare producător de automobile. Are în componență mai mult de 45 000 de angajați și este prezent ca producător în 163 de țări din lume.

   Istoria corporației începe cu mult timp în urmă, în anul 1909, când ia ființă în Hamamatsu, Japonia, Suzuki Loom Works. Pentru prima oară Suzuki ajunge în atenția internațională prin producerea primei biciclete cu motor, concepută și executată profesionist. Apoi au urmat pe rând motocicletele cu capacitate de 125 cc și, mai târziu, autoturisme ușoare cu capacitate cilindrică mică și realmente au revoluționat industria auto, atât în Japonia cât și în restul lumii.

   Astăzi, numele Suzuki este binecunoscut și apreciat în întreaga lume. Autovehicule, motociclete, motoare pentru ambarcațiuni, generatoare de putere, chiar și locuințe prefabricate, toate acestea purtând emblema Suzuki, sunt recunoscute pentru constanta în calitate, originalitate și fiabilitate. Prin munca susținută de cercetare și dezoltare în capacitățile de producție de clasă mondială în Yokohama și Hamamatsu, produsele evoluează permanent, pentru a răspunde cerințelor mereu noi ale clienților. Cu centre de fabricație în 26 de țări compania este gata să răspundă cerințelor viitoare și provocărilor ce apar pe piața mondială. Istoria Suzuki are aproape 100 de ani.

   Începând din anul 1909, gama de produse a evoluat și s-a dezvoltat, incluzând autoturisme, motociclete, autoturisme de teren, motoare pentru ambarcațiuni, generatoare, construcții prefabricate. Vă prezentăm în continuare câteva din reperele unui secol de inovație și dezvoltare:

   1909 - În Hamamatsu, prefectura Shizuoka, Michio Suzuki înființează Suzuki Loom Works.    
   1920 - Prin reorganizare și capitalizare la 500.000 yeni, ia naștere Suzuki Loom Manufacturing Co., al cărui președinte este Michio Suzuki.     
   1952 - În premieră mondială este comercializată bicicleta cu motor, invenție Suzuki.
   1954 - Compania își schimbă numele în Suzuki Motor Co., Ltd.     
   1955 - Se lansează pe piață motocicleta Colleda. Se lansează autoturismul ușor Suzulight (motor în doi timpi, 360 cc), model ce ajută la intrarea Japoniei în era autoturismelor ușoare.   
   1961 - Se înființează Suzuki Loom Manufacturing Co., prin separarea atelierelor de producție automobile. Se lansează camioneta ușoară Suzulight Carry.     
   1962 - Suzuki câștigă campionatul la clasa 50 cc, în Isle of Man (Marea Britanie).     
   1963 - În Los Angeles, SUA ia ființă U.S. Suzuki Motor Corp., ca sucursală de vânzări directe.     
   1965 - Se lansează motorul de barcă D55 (motor în doi timpi, 5,5 CP). Se lansează modelul subcompact Suzuki Fronte 800.     
   1967 - Se înființează în Thailanda uzina de asamblare Thai Suzuki Motor Co. Ltd. Se lansează autoturismul de oraș Suzuki Fronte.
   1968 - Se lansează modelul Carry Van.
   1970 - Se lansează modelul ușor 4X4 Jimny (Seria LJ).
   1971 - Se lansează motocicleta GT750.     
   1973 - Se deschide în Ontario, Canada, Suzuki Canada Ltd., ca sucursală de vânzări directe.    
   1974 - Se înființează în Jakarta, Indonezia P.T. Suzuki Indonesia Manufacturing, joint venture pentru producția de piese de schimb. Se realizează pătrunderea în domeniul medical, prin construirea scaunului motorizat Suzuki Motor Chair Z600. Se extinde firma în domeniul construcției de locuințe, prin lansarea a două modele de locuințe prefabricate "Mini-House" și a trei tipuri de spații de depozitare.     
   1975 - În Manila, Filipine, ia ființă Antonio Suzuki Corp., joint venture pentru producție KD și vânzări.     
   1976 - Se lansează seria de motociclete GS.     
   1977 - Se lansează autoturismul subcompact LJ80 4WD. Începe exportul motocicletei GS 1000H.
   1979 - Se lansează autoturismul de oraș Alto.
   1980 - Se înființează în Sydney, Australia, Suzuki Australia Pty. Ltd., joint venture de vânzări. Intrarea în domeniul de motoare cu destinații generale prin fabricarea a trei modele de generatoare electrice de putere.   
   1981 - Se lansează scuterul Gemma de 50 cc. Se semnează înțelegeri cu General Motors Corp. (SUA) și
Isuzu Motors (Japonia).     
   1982 - Se lansează motocicleta GSX 750S. Se lansează vehiculul 4x4 LT 125. În Karachi, Pakistan, începe producția de autoturisme 4X4, la PAK Suzuki Motor Co. Ltd. Pentru al 7-lea an consecutiv este câștigat World Road Race Grand Prix de un Suzuki la clasa 500 cc.     
   1983 - Se lansează pe piață motocicleta RG250 Gumma și autoturismul Cultus 1.0.    
   1984 - În Wanganui, Noua Zeelandă se înființează Suzuki New Zealand Ltd, ca sucursală de vânzări directe KD; începe exportul modelelor cu motoare mici către General Motors Corp. (SUA). În Trappes, Franța, se înființează Suzuki France SA, ca sucursală de vânzări directe. Se semnează contract de asistență tehnică și producție cu China National Aerotechnology Import & Export Beijing Corporation. Pentru al zecelea an consecutiv Suzuki câștigă campionatul piloților la World Motocross Grand Prix 125. În Happenheim, Germania, se înființează Suzuki Motor Gmbh Deutschland, ca sucursală de vânzări directe.     
   1985 - Se lansează motocicleta GSXR750, echipată cu motor cu răcire cu ulei. În Avello, Spania, începe producția de scutere. Se înființează Suzuki of America Automotive Corp., ca sucursală de vânzări pentru SUA.     
   1987 - În Columbia începe producția modelului Cultus. Totalul vehiculelor exportate  până în acest an atinge cifra de 2.000.000 de unități.
   1988 - Se lansează modelul 4X4 subcompact Escudo (Vitara).     
   1989 - Se înființează și începe producția în Ontario uzina de producție Canada CAMI Automotive Inc.
Totalul autovehiculelor produse până în 1989 atinge cifra de 10.000.000 unități.   
   1990 - Compania își schimbă numele în Suzuki Motor Corporation.     
   1991 - În Coreea începe asistența tehnică pentru producția de autovehicule cu
Daewoo Shipbuilding & Heavy Machinery Ltd. Se lansează modelul de două locuri, decapotabil - Cappuccino.     
   1993 - Începe producția și vânzarea de autoturisme la Suzuki Egypt SAE. Se semnează contractul pentru producția de autoturisme și motociclete în China. În Esztergom, Ungaria, se inaugurează Magyar Suzuki Corporation, uzina de producție de autoturisme. Se lansează modelul Wagon R. Thai Suzuki Motor Co. Ltd. totalizează o producție de 2.000.000 unități.     
   1994 - Se semnează al doilea contract pentru înființarea de capacități de producție motociclete în China. Maruti Udyog Ltd. totalizează o producție de 1.000.000 unități.     
   1995 - Exportul de motociclete atinge totalul de 20.000.000 unități. Se lansează modelul Baleno.     
   1996 - Începe producția de motociclete și autoturisme în Vietnam.     
   1997 - Se lansează modelul Wagon R Wide (Wagon R+).     
   1998 - Se lansează modelul 4X4 Grand Vitara. Suzuki și General Motors formează o alianță strategică. Chongqing Changan Suzuki Automobile Co. Ltd. Primește aprobarea oficială din partea guvernului chinez pentru producția de autoturisme.     
   1999 - Se lansează noul mini-camion Carry și mini-vanul Every. Se lansează modelul Wagon R+ cu motor de 1.000 cc. Producția de motociclete atinge numărul de 40.000.000 unități. Thai Suzuki Motor Co. Ltd. începe producția de motoare pentru ambarcațiuni. Jiangxi Change Suzuki Automobile Co. Ltd. primește aprobarea oficială din partea guvernului chinez pentru producția de autovehicule comerciale. Se pun bazele unei înțelegeri în vederea colaborării cu Fuji Heavy Industries Ltd.     
   2000 – Producția uzinei din Sagara atinge 1.000.000 unități. Este lansat pe piață autoturismul Ignis. Compania sărbătorește a 80 - a aniversare. General Motors din Argentina începe producția de autoturisme Suzuki. Se lansează motocicleta Grass Tracker 250 cc. Totalul vânzărilor modelului Wagon R atinge cifra de 1.300.000 unități. Producția uzinei din Kosai atinge cifra de 10.000.000 unități. Începe furnizarea de echipamente de origine pentru General Motors. Suzuki achiziționează 2% din GM Colmotores, sucursala din Columbia a General Motors. Câștigă Campionatul Mondial Grand Prix 500. Se înființează Fundația de Educație și Cultură Suzuki. Vânzările modelului Jimny ating cifra de 500.000 unități.
   2001 - Se lansează motocicleta GS 1200 SST. Este înlăturat în totalitate plumbul din procesul de vopsire pentru autovehicule și motociclete. Se lansează motocicleta în stil clasic American Intruder Classic 400. Se lansează motocicleta GSX 1400. Modelul Jimny (SJ Samurai) totalizează pe plan mondial un număr de 2.000.000 de unități vândute. Se lansează motocicleta în stil clasic American Intruder Classic 800. Se pun bazele unei înțelegeri cu
Nissan Motor Co. pentru furnizarea de echipament de origine pentru autoturisme cu cilindree mică. Vânzările pe piața japoneză pentru modelul Wagon R ating cifra de 1.500.000 de unități. John F. Smith – Președintele Consiliului "General Motors" - este ales membru al Consiliului Director al Suzuki Motor Corporation.     
   2002: se pune în vânzare Jimny Sierra. Se pune în vânzare automobilul Alto Lapin. Vânzările de automobile ating cifra de 30 de milioane unități la nivel mondial. Se pune în vânzare motocicleta Let's II Standard. Se pune în vânzare motocicleta VanVan200. Se începe exportul de
Chevrolet Cruze. Se pune în vânzare modelul de scuter de 650 de cc Sky Wave 650. Suzuki este acționar majoritar al companiei Maruti Udyog Limited, India. General Motors și Suzuki semnează un accord prin care se va învesti într-o nouă companie în Coreea. Se reorganizează compania indoneziană joint venture pentru motociclete și automobile. Se lansează barca de pescuit AGGRESOR 21.    
   2003 - Suzuki este pe primul loc în topul vânzărilor la automobile mini în ultimii 30 de ani. Se lansează TWIN, primul automobil Hybrid mini cu două locuri din Japonia. Se pune în vânzare în Japonia scuterul CHOINORI (la preț mic - 59,800 de yeni - aprox. 520 de Euro). Se lansează o versiune cu 4 roți a scuterului Senior Car, mai ușoară, cu un preț mai mic, denumită ET4E.
   2004 - Se lansează noul Swift cu diverse motorizări, cu design cu caracter european și motorizări moderne.
   2007 - Se lansează SX4 care urmează trend-ul european care promovează autovehiculele de oraș cu capacități de AWD (tracțiune integrală).

Articole asemanatoare: