Protejeaza-ti masina de uzura accentuata

De multe ori ne batem  joc de masinile noastre fara sa observam macar, dar negjilenta costa! De asemenea uzura automobilului creste, iar capacitatile sale scad.

 

In general nu prea ne intereseaza sa ne protejam masina pe termen lung, ne intereseaza sa mearga atunci, asa se face ca  protectia automobilelor pe termen lung sau mediu nu este prioritara. Uneori ignoram semanelele pe care masinile noastre ni le dau.
Va propunem mai multe serii de sfaturi pentru a va proteja masina. Mai jos aveti una din ele.
1.       Foloseste frana de stationare (de mana)!
Nu, frana de stationare nu e pentru derapaje controlate (drift-uri)! Daca o folosesti in acest mod, sa nu te mire efectele pe care le produce asupra masinii tale, pentru ca oricum, la service tu vei plati factura.
Desi unii soferi evita sa foloseasca frana de stationare, simpla metoda de a asigura vehiculele in panta si in rampa, acest lucru nu este de dorit. Pe langa cuplarea motorului intr-o treapta de viteze dupa oprire, ar trebui utilizata si frana de stationare.
E simplu! Daca parchezi in panta, masina ta nu are un sistem ce activeaza automat frana de parcare si temperaturile nu sunt sub zero grade  ar trebui sa  utilizezi frana de parcare si sa nu te bazezi doar pe cutia de viteze.
 
 
 
 
 
2.    Nu trece din marsarier intr-o viteza de mers inainte fara oprire!
Fie ca e  vorba de o transmisie automata sau o transmisie manuala, trecerea din marsarier intr-o viteza de mers inainte fara oprirea completa a vehiculului duce la uzura accentuata a transmisiei. La automobilele cu transmisie manuala, socul este suportat si de pachetul ambreiaj-placa de presiune si rulment de presiune, pe cand transmisia automata sufera la interior, la nivel angrenajelor si ambreiajelor proprii.
 
 
 
 
 
 
 
 
3.            Nu utiliza impropriu frana de serviciu la coborare si nu evita complet frana de motor!
Este indicat sa cobori dealurile fara sa apesi incontinuu pedala de frana, mai ales daca e vorba de o portiune mai lunga de coborare. Putem proteja franele prin efectuarea franei de motor la fiecare incetinire. In cazul in care abuzati de frane la coborarea unui deal, se va accentua uzura acestora si riscati sa nu va mai puteti opri dupa cativa kilometri. Tocmai de aceea este indicat sa franati putin, dupa care sa eliberati pedala de frana pentru a permite racirea discurilor si a placutelor.
 
 
4.            Nu uitati sa schimbati la timp uleiul de motor din filtrele aferente!
Uleiul de motor, lichidul de servodirectie, uleiul din transmisie, lichidul de frana, bujiile, filtrul de aer si filtrul de carburant sunt elemente esentiale pentru functionarea optima a fiecarui vehicul. Daca nu le verificati frecvent  riscati sa va treziti fara suficient ulei, sau fara suficient lichid de racire sau de frana, ca sa nu mai vorbim de filtrele de aer imbacsite cu praf, insecte, nisip si alte elemente. Respectati intocmai intervalele de service specificate de constructor pentru automobilul dumneavoastra pentru a-i optimiza functionarea, reduce uzura morala si mentine performantele. Durata de viata a unui motor poate fi extinsa semnificativ daca schimburile de ulei se fac mai des, iar noi avem oferte pe masura.
 
 
5.            Nu spalati motorul cu jet de apa la presiune inalta!
Toate motoarele se murdaresc. Inainte de a merge la o spalatorie sa folositi un jet de apa puternic pentru a spala motorul,ar trebui sa va intrebați daca preferati un motor murdar, care functioneaza bine, sau un motor curat, care nu porneste sau functioneaza necorespunzator? Motoarele moderne au o gramada de senzori, in locuri dificil de observat, iar aplicarea unui jet puternic de apa poate duce la avarierea senzorilor, stricarea unor garnituri si provocarea unui scurtcircuit. Utilizarea unei carpe umede si chiar a unui furtun cu apa care curge la presiune mica nu ar trebui sa cauzeze nicio problema.

Revenim cu inca o serie de sfaturi!
Articole asemanatoare :

Ai dat intr-o groapa? Cam atat te costa.
Sistemul de frânare electronică - EBS
Ce stii despre lamele stergatoarelor tale?
Cum ne dam seama ca trebuie sa schimbam amortizoarele?
Voi ce stiti despre testele de impact (crash tests) ?
Stii sa citesti semnele pe care ti le dau anvelopele?
Invata sa-ti protejezi masina (partea 1)
Invata sa-ti protejezi masina (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 1)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 2)
Pastreaza-ti masina ca noua (partea 3)